søndag den 20. september 2015

De første par dage og en vaskemaskine med humørsvingninger

Der er nu gået et par dage siden en dejlig varme-mur ramte mig ved flyverens udgang i lufthavnen her i Piura. Her ventede fem dejlige danskere på mig, og glæden ved endelig at være fremme var for mit vedkommende stor.
Filip og Christina har en hængekøje... Jeg er fan... 


Jeg havde brugt en del tid på at rejse, og rejseplanerne var grundet en ubrugbar flymotor i Amsterdam, blevet ændret lidt. Derfor havde jeg ikke sovet så meget. Inklusivt jetlag var jeg lidt ør og omtumlet i mit hovede. Alligevel formåede Lærke (skønne volontør-kollega) og jeg at få handlet ind og flyttet lidt ind i vores lejlighed. 

Fredag gik med at komme lidt på plads i vores lejlighed, kigge lidt på skolebøger og ellers lige lære hinanden lidt at kende. Om eftermiddagen tog vi en hyggelig tur ind til centrum for at kigge os lidt omkring.
Her er Lærke, i skøn eftermiddagssol inde ved Plaza de Armas (tænk mini-rådhusplads) i Piura. 



Plaza de Armas fredag, med hyggelig afslappet aftenstemning. 



Lørdag blev dagen hvor vi kom godt i gang med at planlægge skoleundervisning. At få et skema stykket sammen tager både tid og kræfter... 
Vi fik dog et uventet afbræk da vaskemaskinen fandt på lidt sjov. Se nedestående video. 



Det tog lidt tid og tålmodighed at skovle vandet op, men det havde heldigvis ikke beskadiget noget! Nogle ting kan man bare ikke planlægge :) 


I dag fejrede vi søndag sammen med menigheden her i Piura. Det var skønt at samles om Guds ord, sang og lovprisning. Det var også spændende at møde den menighed hvor det næste år skal tilbringes. 


Her søndag aften kunne vi ud fra vores stuevindue se en smuk solnedgang. 


Her inden starten på en ny uge er det skønt at lade roen falde og glæde sig over et skønt vers fra Zakarias' Bog 4,6.

Dette er Herrens ord til Zerubabel:
Ikke ved magt, og ikke ved styrke,
men ved min ånd,
siger Hærskarers Herre! 


1 kommentar:

  1. Åhh skønne Piura. Jeg griner lidt for mig selv af den vaskemaskine - på en måde er det bare så Peru.

    SvarSlet